Jullunch!

Årets första julbord är nu avklarat. Det är lite utav en tradition att jag varje år äter julbord på Långbro världshus tillsammans med kontorsfolket, försäkringskunder och stalltjejerna, vilka i år representerades av mig, Ida, Hanna och Sandra. Första året var även jobbargubbarna med men i år fick de en egen dag med ett eget julbord (tror att snickargrabbsen kan bli lite för stökiga för att blanda med övriga...).

Gott och trevligt som vanligt på Långbro, som utåt sätt mest är kända för sitt dragplåster i kändiskocken Fredrik Eriksson. Det märks verkligen att de är stolta över honom, inte minst när man ser den jättestora avmålningen ovanför julskinkan! Tavlan föreställer ju den poserande kändiskocken i egen hög person. Tillsammans med en stor hummer och ett tappert försök till en sexig look pryder han en stor del av den vita väggen ovanför julmatsbuffén. Man skulle dock kunna fråga sig vad herr Eriksson (som för övrigt ser minst 10 år yngre ut på bilden än vad han gör i verkligheten) och hummern gör för nytta på väggen nu när allt annat pynt går under temat JUL..?  Men det är väll ingenting man bör haka upp sig på, jag menar är man the master så är man! Vi hade dock svårt att hålla oss för skratt när vi först såg den kungalika idolbilden.

Efter en två timmars lång buffélunch tackade Hanna, Sandra, Ida och jag för oss och återvände till entrén. Precis innan vi skulle öppna den stora tvådelade dörren såg jag det som sedan gjorde att vi inte kunde sluta skratta. På insidan av entren i ett avlångt glasskåp stod det kokböcker uppställda, naturligtvis signerade the king of Långbro. Men det var inte kockböckerna som var det roliga, utan knäckebrödet, det stod ett runt knäckebrödspaket överst i skåpet och i mitten på paketet fanns självklart en rund bild föreställande Fredrik Eriksson!! Han måste verkligen vara something special när han till och med avbildas på knäckebrödspaketen ;) Fan att jag inte bad om en autograf...

  
Mysiga Långro kan rekomenderas!

Yeah 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0