Falsterbo 2010?

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=297914

Känns grymt att det nu öppnats en möjlighet för mig att få rida sjuåring i Falsterbo! Innan var man ju tvungen att ha tre felfria rundor på elittävling. Problemet för mig var det att jag inte fick starta elittävling då jag inte har placeringar i svår klass. Svårklassplaceringarna för mig kommer förhoppningsvis med mina fina 7åringar, men inte år 2010!

Enligt de nya reglerna kommer man kunna kvala i 1,35 och 1,40-hoppningar på nationella tävlingar. Jag kommer absolut att göra ett försök även om jag är väl medveten om att det kommer bli svårt, framförallt för mig som inte har hoppat 1,40-hoppning på jättelänge. Men jag litar på mina pärlor och anser det inte vara någon omöjlighet att kvala in. Nu gäller det att träna träna träna så kanske kanske det kan gå vägen. Vem vet...

Hijo de la Casa, Chelsea 51, Softline H kommer nu att förberedas inför Falsterbokval och har jag en jäkla tur så kanske jag får rida på den häftiga Falsterbobanan för tredje sommaren i rad. Det vore otroligt roligt!!!


Hijo 2009                                               Hermione 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0