extrajobb nattetid.

Otippat att se mig bland personalen på Hells Kitchen och Sturekompagniet igår... Anna behövde stand in då det krisade i personalstyrkan. Jag stod därför i garderoben på Hells för att sedan köra garderob på Sture och slutligen vandra tillbaka till Hells. Jag skrev ut mig 04.10 och var då helt slut...

Men det var ganska kul ändå! En otrolig bladning på folk måste jag säga, alltifrån turister och ghettostyle till svennebananer och brats. Roligast var nog den bratigaste braten av dem alla. Han såg egentligen rätt normal ut, men trots det var jag verkligen tvungen att dra efter andan för att inte släppa ut ett hysteriskt asgarv när han öppnade munnen. Tänk er den klassiska "hey baberiba"-bratläppen och med en röst som skulle lätta upp stämmingen var som helst! När han sedan förklarade att han skulle betala för sju och sedan skrek ut över hela garderobskön att -JAG TAR DET HÄR kanske tre-fyra gånger var måttet rågat och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta...  

Tillslut vill jag bara ge er som besöker krogen ibland några tips för att underlätta för garderobspersonalen:

1. Börja inte ta av er jackorna väl framme i garderoben, gör det innan.


2. Endast en jacka/ galje!


3. Ingen betalning med kort! Inte ens om ni står kvar och tjatar. 


4. Nej tack till mobiler eller leg i pant.


5. Svettiga lappar vid uthämtning uppskattas ej.





Kommentarer
Postat av: Anna

Haha Svettiga lappar eller mobiler i pant? Nu förstår jag inte, vad sysslade ni med där uppe egentligen???

2009-12-06 @ 17:11:18
Postat av: Anonym

haha du vet ju hur det är med svettiga lappar och lappar tagna ut underkläder osv... sen ville alla som nekades betalning med kort lämna grejer i pant!

2009-12-07 @ 07:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0