Ärlighet

Jag förstår inte vad folk har emot sanningen. Varför förvränga saker och vinkla dem till ens fördel? Av erfarenhet har i alla fall jag lärt mig att ärliget varar längst även om jag kan hålla med om att en vit lögn inte alltid behöver vara någon big deal.
Men, en vit lögn som förvandlas till två, tre, fyra vita lögner får väldigt snart en mörkare ton. Hellre en ärlighet som vissa gånger kan få en att känna sig otroligt hjälplös än en oärlighet uppbyggd på vita lögner. Jag tror att de flesta ser igenom oärligheten, och när detta sker kan den förstöra vilken relation som helst. Jag tycker att de som ständigt använder sig av någon sorts förvinklad sanning borde fråga sig if its worth it...?      


Utan ärlighet försvinner tilliten och utan tillit försvinner allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0