Tjuv och Polis.

De ringde mig ifrån Polisen idag. Jag blir alltid lite rädd när de gör det, inte för att det händer så ofta men när det väl händer så blir jag lite rädd. Får alltid en känsla av att jag är skyldig till någonting... Egentligen borde jag inte känna mig orolig då jag anser mig själv vara ganska laglydig, eller i alla fall inte värre än någon annan. Brott som fildelning, provsmakning av godis i mataffärer, enstaka svartjobb, fortkörning och liknande är nog saker, eller om man vill kalla det brott som de flesta har beblandat sig med. Vill dock poängtera att jag inte anser mig vara skyldig till någon av de ovanståeende händelseförloppen (framförallt inte punkten om godiset...).

Men det har faktist hänt att polisen har ring till mig förut i samband med att vi bland annat blev bestulna på en bil i våras. Det har även hänt att de brutit sig in i pappas bil och snott min typ 5 år gamla mobil som låg där inne, en mobil som var så gammal att jag inte längre använde den... Vilket kap ni gjorde där gangstas!! Det obehagliga med händelsen var bara det att jag sedan hittade en kniv i bilen som tjuvarna glömt. Faktumet att de var beväpnade känns ju såklart lite obehagligt... Men men nog om det! Idag ville polisen ha ett tydligare signalement om min Longchamp-plånbok som blivit bestulen... Så alltså inte allvarligare än att körkortet kan ha hamnat i händerna på någon partysugen 16-17 åring som tror sig vara en lik en 23åring vars körkortsfoto främst liknar en tolvårig kille...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0