Resultat SHG.

Glömde lämna ett referat om hur det gått för oss i helgen...

Både jag och Moa kände att vi fick till bra rundor och att hästarna hoppade väl, dock hade vi lite stolpe ut hela helgen. Jag red mina 6åringar och Moa red sina Topgun-boys Mavrick och Goose!

Både jag och Moa tog oss till våra respektive finaler men Moa valde bort mellanrundans final mot junior/youngridersklassen, Casparsons memorial.

Jag valde att rida Hermione i 6årsfinalen och hon tog uppgiften med den äran genom att hoppa felfritt i grunden. I omhoppningen var vi felfria till näst sista hindret som jag oturligt nog slog ner med foten. Stödet som jag var i ramlade, liksom bommen. Hermi är väldigt känslig och blev spänd av nedslaget, vilket gjorde att hon rev sista hindret. Jättesynd att jag inte kan styra ordentligt när hästen hoppar bättre än någonsin åååå!

Moa red Goose i juniorklassen och båda två gjorde en väldigt bra runda men fick tyvärr ett nedslag på hinder nummer 7.



Moa och Goose i Casparsons Memorial, 1,40.


Fina Hermi i omhoppningen i finalen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0