Långfredagen i backspegeln.

Långfredagen igår var lång. Jag jobbade på dagen, hann hoppträna Vibbe och gjorde även ett försök till ett konditionsträningspass med 6åringarna och lilla Pricken på Berga. Vi hade kommit kanske en tredjedel på Näringsbergsvarvet då Hanna blev ordagrant avkastad av Hermione. Hermione körde då ett eget konditionspass genom att galoppera runt hela stora Bergafältet två varv för att sedan byta åker till den arga bondens. Tillslut fick pappa komma med havre och hästbil eftersom vi inte fick tag i henne. Vi kunde lasta vildan på bilen så att Hanna kunde få skjuts tillbaka till gården. Hon slog upp hakan ordentligt och hade känningar i både huvud och nacke. Efter rekomendation av sjukhuset åkte Hanna sedan in akut till Haninge. Läkarna kunde senare konstatera att det inte var någon fara, utan antagligen bara lite hjärnskakning. Hon fick även tipset att ta emot sig med händerna istället för hakan nästa gång, någonting som till och med jag skulle rekommendera, stackars Hanna...

Efter jobbet åkte jag till Tessi och hjälpte henne med hårfärgning. Vi kollade även talang och ett försök till filmtittande, men eftersom Tess somnade om vartannat fick vi ge oss innan filmen hade nått sitt slut. Jag åkte till Söderby vid halv elva-snåret och kollade då istället på Sex and the city-filmen med Moa. Inte heller den sågs klart utan ska antagligen få rulla till slutet idag istället...


Hanna utan uppslagen haka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0