What to wear?

Ikväll är det coctail-party som gäller. Jag måste vara ärlig och säga att jag känner mig lite splittrad när det kommer till det här med klädsel. Att det blir klänning är det inget snack om, klänning blir det. Men det är ju skillnad på klänning och klänning.
Snackar vi coctail al a balen i nian? I och för sig skulle jag aldrig ta på mig klänningen som jag hade då, den borde allvarligt talat stoppas in i en sådan där dokumentförstörare som man ser i filmer när de vill förstöra viktiga papper. Uuh den klänningen är verkligen inte okej, inte någon stans.
Tillbaka till kvällens föberedelser. Tanken är ju att om det skulle vara tråkigt (vilket jag inte tror) eller att vi av någon anledning känner för att dra vidare kan jag ju inte ha värsta värsta coctailblåsan på mig!! Men samtidigt kan jag ju inte vara underklädd, det skulle nästan vara ännu värre!
Jag tror att jag kanske har hittat en klänning som följer en gyllene medelväg men då kommer problemet till skor, vilka skor ska jag ha? Funderar på att kanske åka och köpa några nya, man känner sig ju aldrig så snygg som när man har ett par nya skor på sig. Ska fundera på saken.
Innan jag börjar mina förberedelse måste jag gå ner och fixa lite i stallet så jag verkligen kan se kontrast sen. Om man känner sig riktigt risig innan man börjar fixa sig, kan det ju bara bli bättre. Och bättre är inte lika som bra, men det är bättre än ingenting i alla fall! "Positivt tänkande nu" 


Kolla hur jag var klädd på slutskivan i gymnasiet. 2005 var inget okej år!
Eller var det bara jag som inte var okej? 


Såhär kan man ju alltid klä sig annars, men inte ikväll Pattie (tror det blir lite väl utmanande för coctail...)

 Eller ett par högre byxor....


Eller inga alls, en trend som Tessan gärna skulle haka på...


















Det är verkligen inte lätt när det är svårt och åren 2005-2006 var svåra år. Väldigt svåra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0