Vad blir det för mat?

Jag sitter i köket och försöker lära Ida hur man gör pizza. Eftersom hon är glutenallergiker kan hon inte köpa pizza som normalt folk utan måste helt enkelt tillaga den själv, eller enkelt och enkelt är nog en överdrift men hon är tapper och gör sitt bästa (och jag är ännu tapprare som hjälper henne!).

Pizza låter ju föressten sjuktligt gott dock vet jag inte om mitt samvete kan stå pall för det idag när jag suttit inne och malt studielitteratur under senaste dygnets ljusa timmar. Eller jag har i och för sig hunnit med en liten insats i stallet och ridit en häst, men insatsen i fråga är nog inte tillräcklig för att täcka upp antalet kalorier som ryms i en stor nygräddad pizza.... Blir nog till att knapra grönt istället så jag slipper mardrömmar om att jag förvandlas till en sumo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0