Kladd

Det var kanske fyra timmar sedan min familj begav sig väster ut, närmare bestämt till Karlstad. Hopptävlingar som vanligt, men inte för mig, någon måste ju hålla ställningarna på hemmaplan.
Hur som helst så när fyra timmar har gått börjar jag redan känna mig ensam. Jag har ju Bessie och Cotito här men de är inte så pratglada som jag skulle önska... Ganska soft föressten om man skulle vara Sabrina, ni vet tonårshäxan , hon kan ju liksom prata med sin katt. Det vore någon faktist, inte för att jag tror att katterna skulle prata med mig för det i och för sig. Katterna gillar inte mig. Däremot skulle nog tuppe vilja prata, för han gillar mig, han bor ju tyvärr utomhus i hönsgården, men smyger in ibland, när inte mamma ser. Tuppe är för övrigt världens gulligaste tupp, han är tam och väldigt kramvänlig, jag gillar honom skarpt. Jag lovar att om Tuppe skulle vara en grabb så skulle han vara populäraste killen i klassen. Jag vet att ni är avundsjuka på mig som har en sådan charmör till tupp, det är faktist inte många som har det...
Egentligen borde jag plugga nu, inte skriva blogg för det har jag ju redan gjort idag. Jag har ju pluggat också men utan någon vidare framgång ska jag vara ärlig att säga. Jag har inte riktigt den där hundraprocentiga motivationen, men det kanske ingen har när det kommer till skolarbete? 
Nu har jag diskuterat olika saker med mig själv, kan man säga att jag har skrivit en essä nu då? Haha antagligen inte. Det här kladdet kan nog inte räknas in i någon genre, det är ju bara tankar utan någon röd tråd. Kanske skulle kunna räknas som hobbyblogggenre för det är precis vad det är, men ni kan ju även kalla det kladd för det är ju kladd också...
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0