Sikta högt mina vänner.

Det har kommit upp för mig att jag är ledig imorgon. Alltså ledig från skolan, känns ju som om jag är ledig då eftersom mitt jobb tillhör samma kategori som min hobby, ungefär det roligaste jag vet.
Det måste vara få förunnat att få arbeta med det som man allra mest tycker om. Money for nothing helt enkelt. Inte för att ridsporten flashar med några större summor men ändå...
Men det är ju roligt, och det är ju därför man håller på, men det är klart att det finns en avsides dröm långt borta. En dröm om att få göra något riktigt stort och att få bli riktigt jäkla bra! 
Ska jag vara ärlig så har jag lite svårt att förstå dem som inte har drömmen liggandes på lut någonstans. De som endast gör saker för att det är roligt. 
Är det roligt att gå in i en tävling och nöja sig med att vara tvåa?    
Jag vet att det finns folk som tycker det, men inte jag. Ger man sig in i någonting, vad det nu än är i livet så tycker jag att man ska sikta mot stjärnorna för att på så vis åtminstone nå trädkronorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0