Ungt folk tar plats.

Jag skjutsade Moa en bit påväg till skolan imorse, närmare bestämt till Gullmarsplan där vi båda bytte bil mot tunnelbana. Moa skulle bara åka en station, hennes skola ligger nämligen väldigt nära Skanstull.
När hon informerade mig om det, berättade jag för henne att Patte jobbar där i närheten. Moa tyckte det var roligt och tänkte sig Patte som butiksbiträde i en av klädbutikerna kring Ringen.

- Nej men hon jobbar inte i butik, hon jobbar ju på SEB, på bank!
Moa tyckte det var konstigt och frågade om hon var någon form av springpojke på banken. Men hon är ju inte ens det, hon jobbar ju på banken, på riktigt.
 
Moa hade fortfarande svårt att förstå det.
 
Vi skiljdes åt och jag fortsatte till Hötorget för att besöka något så otroligt tråkigt som bokhandeln på Mäster Samuelsgatan. Jag har verkligen svårt för böcker, de är så torra och livlösa. Sen är de både dyra och tunga att bära oxå.
Hur som helst så var min kassörska lika tråkig och torr som böckerna jag köpte. Man skulle kunna tänka sig en 50plussare som på sin fritid maler böcker för nöjes skull, men icke. Hon var ung, kanske i 20årsåldern.

Jag fortsatte sedan till Piggis för att se hur de nya tapeterna livade upp den föredetta hor-tvåan som nu ska förvandlas till en flashig  ungkarls-3a. Jag möttes av målaren som i mina tankar har varit en gråhårig 40åring med vita byxor, håriga armar och keps. Mina fördomar slog snett även denna gång och målaren var istället mörkhårig och jämngammal med mig, inte ens en keps hade han på sig. En hjälpsam och trevlig grabb som tyckte att mina tapeter var finare än Annas ;)
 
Jag åkte sedan vidare till banken där jag skulle uppdatera min e-legitimation. Jag fick naturligtvis hjälp av en ung bankman, avslappnat klädd i snygga jeans och skjorta. 

Det känns verkligen som att 80talisterna börjar ta plats på riktigt, man ser dem nu på andra ställen än Mc Donalds och kassan på Coop. Det är bra tycker jag eftersom det både är lättare och roligare att prata med folk i ens egna ålder. Jag undrar bara när det är min tur att göra karriär...



Karriär sökes för virrpannan till höger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0