Back in the days.

En torr dag som denna kan bara räddas genom en minnesbild så stark att man börjar skratta bara man tänker på den. Jag har faktist en del sådan minnen, crazy grejer som man kan skratta åt igen och igen och igen.

En grymt rolig grej hände för många år sedan. Vi var på vårat kära Öland. Närmare bestämt på nedevåningen i Ekerums klubbhus där det finns en pool.

Ida, Marie och hockeykusinerna Stefan och Calle Ridderwall hade någon form av vattenkrig som gick lite över styr till en början då kusinerna moget nog spottade på Ida och Marie. Allt var än så länge en lek, som spårade totalt när sedan min yngsta syster (då kanske åtta år) kom springades till tjejernas undersättning. Men istället för att följa lekens regler spetsade hon till det hela genom att skrika:

- HÄR FÅR NI GRABBAR!!!! och sedan skjuta vääärsta snorlobban rakt ner i poolen.

Moa var och är fortfarande pricksäker när det kommer till skjutningar ur näsan, någonting som jag aldrig varken skulle klara av eller vilja hålla på med... Jag kan i alla fall lugnt säga att leken stannade upp i och med detta och när 88orna visade sitt misstycke över Moas insats sprang hon gråtandes därifrån.  

Jag och Ida vrider oss fortfarande av skratt när den här storyn kommer upp, idag kom den nämligen upp och det var roligt!





Några år senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0