Halloween....

Påväg hem från skolan idag gick jag in på Paus i Västerhaninge. Jag skulle köpa med mig en sallad. Väl inne på konditoriet möts jag av utklädda bagare, utklädda till häxor och monster av alla dess slag. Oook.... Direkt började jag fundera på om inte halloween gått lite över styr? Lite väl överdrivet när till och med vuxna människor springer runt i häxhattar med spindelnät på toppen, eller?

Kanske är det jag som är tråkig? Men någonstans känner jag att det måste finnas en gräns, eller borde alla börja ta fasta på halloweentemat en gång om året? Körskolelärarn? Tunnelbanechaffören? Sjuksjöterskan? Nä hjälp, jag skulle bli rädd då, alltså om sjuksköterskan skulle vara en häxa, eller om tunnelbanechaffören skulle bära en scream-mask... Uuuh hemska tanke! Skulle hellre cykla till skolan då.... 



Hjälp!


     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0