Bussremsan

Det har varit en lång och jobbig skolvecka som slutade idag. Otroligt skönt måste jag sig när jag kan lägga både en kvantitativ analys och en källkritisk redovisning med tillhörande inlämningsuppgift bakom mig.

Påväg hem köpte jag en bussremsa eftersom mitt busskort har gått ut och jag inte tänker köpa något nytt förens i november. När jag kom fram till biljettluckan gav jag min remsa till stämplaren och hörde mig själv säga "Årsta berg". Ibland säger jag "Älvsjö" eftersom det kommer fram lite mer naturligt i min mun. Oberoende på vad jag säger så åker jag alltid hela vägen till Västerhaninge. Stationerna som falskt sipprar ur min mun är bara till för att remsan ska få ett längre liv. Jag är omtänksam jag, tänker på min remsa och så...
 
Idag blev jag dock stoppad. Innan jag ens klivit på tåget. Första tanken som slog mig var om kontrollanten kanske såg på mig att jag ljög? Jag är ju dålig på att ljuga, förlorar ofta i bluffstop och sånt där....

Med lite eftertanke jag tror inte att den stora, lättmörkhyade 30åriga vakten märkte det eftersom han istället för att ifrågasätta min påstådda resväg tittade mig i ögonen och sa:

- Vilka fina örhängen du har... 

Förvånat tackade jag och gick vidare upp på perongen.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0