Stressad.


Lisa i min klass sa en gång att hon inte var mycket för skolhäng, och det är inte jag heller. Det bästa är om man effektivt gör sin grej och thats it, inte en massa överflödigt snack och fikande...
Gillar inte grupparbeten. Har aldrig gjort.

Sen är det jättejobbigt att folk inte har någon förståelse av att jag har sjukt mycket saker att göra utanför skolan, och då menar jag sjukt mycket, särskillt just nu. Jag har ständigt en klump i magen som krampar, en klump av stress. Folk som åker hem efter skolan och sätter sig framför någon TVserie, eller slösar några timmar framför facebook och msn förstår inte hur det är att ha ett fullspäckat schema... De orkar ju inte sitta framför facebook hela dagen och kan såklart sitta av några timmar extra i skolan.

Men jag kan inte det. Jag skulle helst av allt sitta från 7-20 i skolan en dag om jag sedan skulle kunna vara ledig resten av veckan. Så tänker inte så många, de flesta vill sitta i skolan 11-15 varje dag, för mig känns det som sjukt mycket slöseri med tid.

Jag känner mig otroligt stressad när jag inte hinner med. Det värsta jag vet är att inte räcka till, jag vet ju att jag helst av allt skulle vilja vara bäst på allt, även om det inte går. De människor som tror att de är bäst på allt är rena mytomaner och borde söka hjälp. Men även om man inte kan vara bäst, så kan man göra sitt bästa och det är viktigt för mig, allt jag ger mig in på vill jag göra mitt bästa i, oavsett vad det gäller. Prestationsångesten är en ovän som jag helst undviker, men ibland är det svårt, just nu är det svårt, för jag hinner inte med...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0