mycket användbart

Jag borde ju plugga, det borde jag. Måste skriva klart om semiotik tills imorgon. Ska alldeles strax börja, jag måste bara dela med mig av den fruktansvärt användbara smileys-förteckningen som jag idag upptäckte i min almenacka...
 
Det roliga är att jag inte hade någon aning om att det ens fanns såhär många smileysar, orkar inte skriva in alla eftersom de säkert är över 80 stycken.  Men kan ju välja ut tio stycken som ett smakprov :) (tror den betyder typ glad, men man vet aldrig..)

:-* = Oops! eller jag åt just något surt.

:-´= smiley som spottar ut sin tuggtobak

o-) = jag har på mig ett cyklop

:] = en liten glad dvärjsmiley som gärna vill vara din vän

:-q = jag försöker nå min näsa med min tunga

8-] = wow, maaaaan!

%-6 = jag är hjärndöd

:-o = sjungandes nationalsången

:~( = någon slog just sönder min näsa

<I-) = jag är kines

Tänk vad bra att kunna dem här, om man liksom skulle försöka nå sin näsa med sin tunga eller bära ett cyklop...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0