Min höna.

En höna satt på våran tomt igår, från ingenstans dök den bara upp och satt som förstelnad i gräset. Vi brydde oss inte så mycket om den till en början då vi trodde att den bara rymt och säkert skulle hitta tillbaka hem om vi inte rörde den. Lite konstigt var det eftersom inga av våra grannar har höns.
Senare på kvällen satt hon fortfarande kvar och eftersom jag inte kunde hitta en enda liten skråma på henne kände jag att det var bäst om jag gjorde något bra för den lilla stackaren. En stor halmbädd, mat och vatten på logen fick bli min insats...
När jag lämnade henne igår var hon fortfarande helt som förstelnad MEN imorse när jag kom betedde hon sig som en vanlig höna, pickade på marken och sådär. Jag har matat, burit runt på henne och varit ute och rastat henne på tomten idag. Låter lite knäppt kanske, men hon är jättegullig :D


Kommentarer
Postat av: buster

haha, har du fått ett husdjur malin :-D

2008-05-15 @ 23:02:40
URL: http://wildntrue.blogg.se
Postat av: Malin

Haha aa tyckte inte jag hade tillräckligt med djur redan ;)

2008-05-16 @ 10:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0