Kritiskt läge

För ett och ett halvt år sedan tog vi hand om en hund som hamnat lite snett i livet. En liten röd tax som trots en viss osäkerhet och strykrädsla är en otroligt vänlig varelse som har livsglädjen kvar.
 Vi insåg tidigt att vi inte kunde ha kvar honom men vi visste samtidigt det perfekta hemmet för en hund. Min farmor hade vid den här tidpunkten nyligen mist både sin livskamrat och sin hund. Taxen, som då hade namnet Uncas men nu även lyssnar till namnet Kotten passade farmor perfekt... 
Nu ligger han på Bagarmossens djursjukhus med någon typ av lunginflamation, läget är väldigt kritiskt för den nu 6åriga lilla hunden. Jag vill verkligen inget hellre än att han klarar det här, för sin egen skulle och framförallt för min farmors skull då jag inte vet hur hon kommer reagera om hon mister ännu en familjemedlem. Håll ut Uncas! 

image260

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0