Högbo was the shit.


Hemma igen efter en härlig helg i Högbo! Det har verkligen varit en grym helg med bra tävlingar, underbart väder och många sköna människor. Precis vad jag behövde :)

Man skulle kunna sammanfatta tävlingshelgen som debutanternas helg. Väldigt många debuterade och gjorde det med den äran, alla är så duktiga!!! Jossan var nog den som skrällde mest med en dubbelnolla och placering i både hennes och Chicagos 1,50 debut. Helenas Bonzai placerade sig även han i 1,50 debuten, duktigt!
Kaspar, Jojo, Jenny J mfl gjorde även dem fina debutrundor. Och jag ska absolut inte glömma lilla FABI som debuterade 1,35 med 4 fel, då Ida inte var skärpt på första hindret, SLARVIGT SISTAH! Kanske blir en hopphäst av Fabio ändå, han har gått från klarhet till klarhet senaste månaden, kul! Snart blir det 1,40 :)

Det gick faktist väldigt bra för de flesta jag bryr mig om. Becci fick till en fin 1,40 runda med Tess idag och Alex kom fyra i samma klass vilket jag tycker var väldigt välförtjänt då hon fick ett skitnedslag i 1,50 igår! Susanne som är en otroligt stabil ryttare red hem en placering i dagens 1,50 med Olle. Även Anna gjorde fina, och snabba rundor! Lillasyster skötte sig ypperligt och styrde våran gammling Maavi till två placeringar, en 2:a och en 8:e plats i 1,20. Nästa helg debuterar Moa 1,30!

Även jag är nöjd med helgen! Jag red två 1,20 på min ungisar och lämnade kvalpapper på alla fyra rundor. Finisen Hermione nollade sina rundor och behöver nu bara en nolla till för att kvala till Falsterbo!! Hon har fyra chanser på sig att sätta den sista nollan så det ser ljust ut, men man ska inte ropa hej än....
Hijo nollade första rundan men blev lite trött den andra och fick med sig en bom. Han har nu gjort tre starter och fått en nolla och två fyrafelsrundor. Alltså måste han nolla två av de tre återståeende klasserna, det blir tufft men är inte omöjligt. Cissi sitter i samma båt med Ballen tänkte jag skriva men han kallas nog Ben, Benny boooy... CISSI DU MÅSTE KVALA NU!!!

Dags för mig att vara duktig och laga middag till min trötta familj som bör dyka upp här om någon timme. Tjingeling!

image274

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0