Ovanlig middag.

Igår var det middag med kanske 25 pers. Eftersom menyn var på Italienska och finstilt översatt till engelska fanns det vissa frågetecken vad gäller innehållet i maten. Jag och Alex kom fram till att köra en oledoledoff för att hitta ett vettigt alternativ. Nöjda med valet pimplar vi vin som aldrig för i väntan på maten.
När sedan maten började serveras in uppstod ett problem då vi inte hade någon som helst aning om vad vi egentligen hade beställt, vi hade ju bara pekat på menyn. Det löste sig sedan när vi fick tag på en meny och kunde peka ut alternativ fyra för servitören.
Maten kom in och de flesta fick köttbitar av olika slag. Jag och Alex fick ingen köttbit, inte heller Marcus och Anna fick kött då de beställt samma sak som oss utan att ha en aning om vad detta innehöll. Vi fick varsin djup tallrik med något brunaktigt pastaliknande grejs och permesanost på toppen. En lätt besvikelse var det ju förståss eftersom vi hade tänkt oss kött men det kändes ändå okej.
Efter första tuggan kom vi fram till att det inte alls var pasta. Det smakade annorlunda, inte äckligt men ovant. Anna vägrade ens smaka men Marcus gillade det och åt upp sin portion.
Frågan som diskuterades i sällskapet var: vad innehöll denna rätt?
Elin trodde att det var ål meddans jag fick för mig att det var bläckfisk eftersom det som jag trodde var permesan var istället minisugproppar av något slag. Usch och fy! Jag ville inte en enda smula till efter den upptäckten.
Vi frågade kyparen om maten och han förklarade att det var inälvor från magen, antagligen någon typ av tarm och sugpropparna var flimmerhår som finns i taremen för att fördela näringen som det här föredetta djuret hade fått i sig.
Kan ni förstå att jag åt det här??!!
Jag och Alex delade på Olivias pastarester och sköljde ned med mycket vin för att förtränga händelsen.
Senare på kvällen blev det ett rejält party som slutade med att  vi fick många övernattande gäster i lastbilen.

Kommentarer
Postat av: Karina

Tänkte du hålla på fortsättningen? ;)

2008-03-24 @ 17:47:12
URL: http://fager.blogg.se
Postat av: Rebecca

Hoppas du får en trevlig kväll :)

2008-03-24 @ 17:58:22
URL: http://rebeccaasv.blogg.se
Postat av: Ylva

Hej tjejen!
D e bara att bita ihop, du e ju iaf där och samlar rutin ;) Och som sagt, d e en tävlingshelg kvar!

Själv e man desperat/deprimerad/förvirrad och allt med det ena och vet inte alls va ja ska ta mig till efter att jag slutar jobbet i Italien efter april.
"Vad ska jag göra? Hur? När?"
Massa frågor snurrar runtrunt, har ju inte ens en ridbar häst när jag kommer hem! Jag vill bara tillbaks till tävlingarna, fanfanfan vad jag saknar det...

Aja, skrev mer än det var tänkt nu ;)

LYCKA TILL I AREZZO NU!
Kramar

2008-03-24 @ 18:31:56
URL: http://ylva87.blogg.se
Postat av: tess

ha ha FYFAN! Jag kan säga att ja säkert skulle spytt en vecka efter det där!

2008-03-25 @ 10:19:34
Postat av: Cisso

så jävla klena, om ja hade vart me hade ja ätit upp de direkt ;)

2008-04-02 @ 23:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0