träningshets.

Seriös är vad jag har varit, raska powerwalks som varar i över 60 minuter utan nerdragning på tempo en endaste gång, väldigt hurtigt. Naturligtvis sker detta utomhus, då det aldrig skulle falla mig in att utföra träningen på ett motionsband.
Det finns dock en hake, det här med ihålligheten. När jag nu erkänner att träningsformen endast pågått i två dagar inklusive dagens motionsrunda framställs jag inte längre som lika hurtig. Om jag däremot konsekvent skulle hålla i detta de två kommande månaderna skulle det vara en annan femma. Ibland kan jag känna mig som en rökare som tycker sig vara sjukt duktigt efter att ha hållt sig rökfri i två dygn, "wow"!
Och trots att riskerna är ohyggligt stora att denna hurtighet inte håller i sig särskilt länge så ger jag mig gladerligen ut i motionsspåret iklädd designade träningsbyxor, sporttopp, keps och nyinköpta träningsskor av bästa modell. Det är ju helt klart bättre att träna ibland än att inte träna alls :)   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0