Sundsvall

NU är jag hemma efter 4 dagars vistelse i Norrland. Jag och Ida besökte Sundsvall (som för övrigt ligger i mitten av vårat avlånga land, konstigt...) för att tävla med två hästar var, pappa var såklart också med. Han kallar sig för övrigt för en "allt i allo" trots att han inte alls är det, han är chaufför eftersom vi inte har C-körkort men thats it. Han gör ingenting med hästarna, mockar inte, broddar inte, fodrar inte eller någonting. Han sover alltid längst på mornarna, lagar inte mat och diskar sällan. MEN jag skulle aldrig kräva någonting sådant av honom, jag tycker att han är grym som åker med och stöttar oss, det räcker för mig :)

En jobbig grej under helgen var att det regnade i lördags förmiddag när jag red. Jag hade en regnjacka på mig men till och med den regnade igenom och i fickan låg min mobil som då tack vare regnet sa upp sig. Så nu har jag ingen mobil vilket känns drygt.  

Men trots lite regn under lördagen har det varit en rolig helg, hästarna har skött sig kanon och ryttarfesten i fredags var grym, jättegod mat och bra underhållning! En annan bra grej var att de hade ett vip-tält med massa goda grejer och dricka som de bjöd på, tackar vi för. Banorna var jättefina och människorna trevliga och hjälpsamma. Säger som de gjorde i första shownummret: We love Sundsvall. Jag kommer garanterat hänga där även nästa sommar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0