Samtal från polisen.

Det ringde nyss på min mobil. Nummret varifrån samtalet kom var ett dolt nummer, men jag svarade ändå, modigt av (annars fega) mig. Rösten på andra sidan uppgav sig vara från polisen. Den tuffa sidan av mig förvandlades hastigt till en mycket mer instabil, som om hundra tankar susade genom hjärnan samtidigt, vad har jag gjort? vad har hänt? vem har det hänt? osv. Jag är förhoppningsvis inte skyldig till någon kriminell handling som skulle leda till samtal från en polisstation sent en vardagkväll, men förstå om man skulle bli oskyldigt anklagad eller ännu värre, dömd...
Men det var ingen fara den här gången, polismannen ville egentligen ha tag på min pappa eftersom vi fick en bil stulen i förra veckan. Det är i och försig lite läskigt eftersom man inbillar sig att det är tryggt att bo på landet, men icke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0