Ekeby <3

Imorgon bär det av till landet, och då menar jag inte Öland utan det riktiga landet! Landet som är så mycket land som det kan bli. I Sörmlands mulliga skogar, utan några bilar eller människor i sikte, bara kvittrande fåglar och natur vart man än vänder sig. Små sjöar lite varstans, barr och lövskogar som går in i varandra och varvas med bergshällar med sådan där vit mossa på. Mils långa grusvägar och förvuxna ängar fulla med blommor av olika sorter. Naturligtvis är de få hus som finns röda med vita knytar och byggda i trä. Det är på landet som jag har vistats mina säkert 12 - 13 första sommrar och jag har över hundra roliga minnen därifrån som jag kommer att bära med mig resten av livet. En underbar plats som jag tyvärr inte hinner besöka så ofta, men imorgon bär det av till mitt föredetta sommarparadis, härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0