Pendeltåg och tunnelbana för min del hedan efter.

Det här med kollektivtrafiken kan ju vara en bra grej. Jag, som ser mig själv som en bilförare har under senaste veckan tagit mig kommunalt till och från min nya skola som är belägen på Karlavägen 104. En tråkig resväg som tar upp alltför mycket av min tid. Tänk att det kan ta en och en halv timme att ta sig dit kommunalt, när det med bilen tar 25 minuter.
Det som är posetivt i frågan är detta faktum att jag med hjälp av pendeltåget åker mer miljövänligt. 
Men om man bortser från miljöaspekterna så är allvarligt talat det här med kollektivtrafik riktigt skit!
Imorse när jag skulle åka tunnelbanan mot Ropsten var den så full att man knappt ens kom på. Jag får panik på sånt där. Skulle någon dessutom hosta i trängseln vet jag inte vad jag ska ta mig till, min bacillskräck har inte direkt gett med sig under den här veckan. Imorse satt jag mittemot en tant som hostade utan att ens hålla för munnen, jag accepterar inte att jag ska behöva utsätta mig för liknande! Men nu har jag köpt mitt livs första busskort och får helt enkelt lära mig att leva med några timmars vistelse i kollektivtrafiken per dag. Stackars mig...     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0