Jättesnälla pappa

Idag har jag krånglat igen. Tanken var att jag skulle befinna mig på ATG-kliniken i Täby idag klockan 13.30. Men som vanligt uppstod ett problem.

När jag skulle åka hemmifrån hittade jag inte mina bilnycklar (som jag inte använt sen innan Lindvallen). Jag ringer till min pappa och frågar om han har sett dom, det har han inte men han föreslår att jag ska låna Idas nycklar. Jag ringde Ida men hon hade precis åkt hemmifrån (och såklart tagit med sig nycklarna till en bil som står kvar hemma) och kunde under inga omständigheter vända, men hon hälsar att jag kan komma och hämta nycklarna hos våran tränare, dit hon var påväg. Dumma syster!

Jag ringer pappa igen och berättar för honom hur läget ligger till att jag ska hämta Idas nycklar men har ingen bil att hämta dem med. Pappa tycker att jag ska ta en firmabil som vi har ståendes hemma. 
När jag ska ta den ser jag att den är inparkerad. Ringer pappa igen som i sin tur ringer några jobbargubbar som bygger ett garage hos oss. Ringer sedan tillbaka och säger att jag kan ta deras firmabil (som är enorm). 

Jag lånar den stora firmabilen och åker mot Helenas ridhus (där Ida är och tränar). Förklarar att jag ska hämta bilnyckeln, tar den, och åker hem igen. 

Hemma står jobbargubbarna ute och väntar på sin bil då de är full med material som tydligen behövdes. Jag tackar för lånet och ger tillbaka nyckeln. 

Jag springer ner till stallet, hämtar några grejer och springer sedan upp till min egna bil för att åka iväg. När jag ska låsa upp den så hittar jag inte skitnyckeln!! Tar upp allt ja har i fickorna på jackan och i byxorna, den finns inte där.... Pinsamt värre var det att jag var tvungen och be om jobbargubbarnas nycklar igen för att kolla om jag tappat den i deras bil. Men när jag letat där en stund konstaterar jag att den inte finns där heller. 

Ringer till pappa igen som undrar hur jag lyckas. Hur som helst så erbjuder han sig att åka ut från sitt jobb till Täby eftersom jag inte skulle hinna dit. 

Jag lånar Hannas bil och åker till Helena igen eftersom jag får för mig att jag kanske glömde ta nyckeln när jag var där... 

När jag kommer dit får jag ljuga och säga att jag tog fel nyckel, annars skulle jag framstå som omänskligt virrig. Till min stora förtvivlan inser jag att nyckeln inte finns kvar på Idas knippa utan att jag faktist tog den när jag var där en halvtimme tidigare.

Ringer pappa som är på plats på Täby och ordnat upp situationen där, åker sedan hemmåt igen och lämnar tillbaka Hannas nycklar till henne och tackar för lånet av bilen.

Påväg upp mot huset ropar en av jobbargubbarna på mig och säger att han har hittat nyckeln! Den hade legat på marken framför ena stallet. Jag måste ha tappat den när jag sprang ner och hämtade grejerna. 

Ger mig tillslut av mot Täby och en timme försent anländer jag. Där möter jag min pappa som är lika glad som vanligt. Jag undrar hur han orkar med mig ibland.

image121

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0