Ridkunnig vikarie?

Idag hade vi en tjej här som eventuellt skulle ha jobbat med stallet i mars när jag och Ida åker till Italien. Hon sa att hon var ridkunnig och hade ridit sedan hon var 7 år, vilket skulle innebära 13 år eftersom hon nu var 20 år... Hon skulle provrida en av mina hästar så vi kunde se på ett ungefär vad hon kunde.
Hon ställde sig på pallen som vi har en bit ifrån stallet, satte foten i stigbygeln, tog sats och hoppade upp. Normalt sätt så stannar man vid detta tillfälle i sadeln med ett ben på varje sida, men den här tjejen måste missbedömt det hela och istället för att hamna i sadeln flög hon vidare med huvudet före ner i marken på andra sidan hästen.
Min syster Ida visste inte riktigt vad hon skulle ta vägen vid detta tillfället men svalde artigt det asgarv som var påväg upp i halsen och frågade tjejen om det gick bra. Det hade gått bra med tjejen men min häst undrade vad det var för fel på hans tilltänkta ryttare och återvände därför tillbaka till stallet på egen hand...

Kommentarer
Postat av: Beccs

hahaha ja fattar inte hur hon lyckades!
är inte sånt där typ omöjligt?:O

2008-02-28 @ 07:15:10
URL: http://newtime.blogg.se
Postat av: buster

Är du säker på att det inte var du som gjorde det malin :-D
Att hitta på ett alias e inte snyggt hahah

2008-02-28 @ 10:18:38
URL: http://wildntrue.blogg.se
Postat av: Malin

Jag vet inte hur hon lyckades, antingen hade hon aldrig suttit på en häst förut eller så var hon kanske sjukt nervös, vem vet...
Haha nej det var faktist inte jag :P

2008-02-28 @ 18:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0