Moa är sjuk och Ida är allmänt pratig.

Idag är jag och mina systrar hemma. Moa vaknade med 40 graders feber. Okej om man får 40 graders feber på kvällen men fatta att vakna med det, snacka om att hon måste känna sig risig... Som den omtänksamma syster jag är bestämde jag mig därför att baka vaniljbullar för det älskar Moa!

Ida springer ut och in från köket säkert tio gånger och frågar vad exakt det är jag bakar. Jag vägrar att svara eftersom om hon väl har börjat så förvandlas första frågan till en fråga med 100 följdfrågor. Jag nämner bara kort och gott att jag gör en egen sats till henne (då hon är glutenallergiker). Hon blir nöjd över det och sätter sig på andra sinan bordet och tittar på:

- Vad är det egentligen du gör?

- Du får seee!

- Du kanske borde bli bagare! Men det kanske iofs inte är så bra för figuren....

- Jag ska bli Journalist...

- Men då får du kalla dig något annat, bagare låter tråkigt.. Kanske dessertdesigner!
(Utan att jag hinner svara, tar ida en näve deg och går...) 

Kommentarer
Postat av: Berra

Jag var faktiskt bagare i mitt förra liv! spännande yrke.

2008-02-14 @ 17:37:38
Postat av: Malin

va kul för dig berra! syns det på figuren?

2008-02-14 @ 18:01:58
Postat av: Malin

va kul för dig berra! syns det på figuren?

2008-02-14 @ 18:02:15
Postat av: Berra

Figuren spelar ingen roll. Det är insidan som räknas.
Men det roliga är att i mitt nya liv som Hjördis schymberg blev jag yogainstruktör.

2008-02-14 @ 18:54:42
Postat av: Malin

intressant information där...

2008-02-14 @ 21:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0