Vem mår egentligen sämst?

Vi skulle åka tillsammans till stallet, jag och Ida. Hon hann ut till bilen först, och när jag kom ut satt hon redan på passagerarsidan. Jag öppnade dörren:

- Hej, kan inte du köra, jag mår dåligt...

- Ne du får köra jag har jätteont i huvudet...

- Men jag har också jätteont i huvudet, och i nacken...

- Lägg av, du kom hem tidigare än mig, och fick till och med skjuts hem....

- Aa men nu är jag jättebakis! Du får köra....

- Men jag håller på att dö!

- Håller du på att dö?

- JA!

- Men okej jag kör väll dåååå...

Jag smällde igen dörren och satte mig på förarsidan istället... Hon vann konversationen eftersom en döende situation antagligen inte skulle gå att bräcka med ytterligare ett argument.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0