I huvudet på min MP3.

Min MP3 som sammanstrålar med min mobil, vilken i sin tur är en musikmobil lever sitt egna lilla liv. Jag har gett den frihet att själv välja vilka låtar som ska spelas. För det första så vill jag inte höra alla låtar från samma artist efter varandra och för det andra så gillar jag överaskningen av att inte veta vad som kommer härnäst.
Problemet var bara det att jag tappade bort min handsfree för lite sedan. Jag fick då spela musiken högt, vilket gjorde att även folk i min närhet kunde ta del av de blandade toner som ljöd ur min ficka. Jag tyckte att det kändes sådär att gå runt som en levande speldosa och valde därför mina tillfällen att ha min MP3 på on. Ett bra ställe att ha den på är i stallet, hästarna bryr sig inte och om någon av mina systrar skulle misstycka skulle inte jag bry mig... Men en dag när jag var i stallet och hade mobilmusiken på högsta volym kom några av hästägarna (som normalt sätt aldrig brukar vara i stallet på dagarna). Självklart var det en lite halvpinsam låt som tog fart just då, en låt som jag tycker om även om jag har lite svårt att erkänna det för folk som jag inte känner på djupet. Hur som helst så kunde jag ju inte byta, då skulle jag framstå som ännu töntigare som inte vågar stå för det jag lyssnar på. Fick helt enkelt låta låten spela klart och be till gudarna att nästa låt skulle ha en lite neutralare framtoning. Det hade den inte. Den lätt pinsamma schlager-dengan byttes ut mot en ganska tung RnB låt. Det fanns inget annat att göra än att genast sluta upp med det jag höll på med och gå därifrån... 
Nu har jag hittat min handsfree och lyssnar bara på musiken genom hörsnäckorna, känns lixom bäst så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0