080808

Igår åkte jag på att jobba, ett bottennapp eftersom det blev sent i torsdags och jag dessutom var ute igår och jobbade idag. Inte många timmars sömn senaste dagarna med andra ord. Men vad gör det så länge man har roligt? Sova kan man ju göra när man blir gammal och grå.
Började gårdagen hos Mickan där Vera firades med pajer och en enorm tårta som hade 6 lager! Mickan var med all rätt sjukt nöjd över mästerverket som var pyntat med ljus och godis av olika sorter, mestadels tjurskallar som är hennes eget favoritgodis (Veras favoriter, "farmors tänder" valdes bort av bagaren då det skulle se lite väl motbjudande ut som pynt). Fortsatte med diverse vinspel och slutade inne på Stureplan. Är man nollåtta rakt igenom var man ju bara tvungen att ge sig in i vimmlet den 8e augusti 2008.
Fick för övrigt veta att det är en av mina grannar som kom med idén från första början! Han gick helt enkelt runt på Stureplan och kom på att man kanske kunde ha en stor utomhusfest på gatan. Idén gick igenom och festen blev inte bara stor den blev enorm, kändes som om hela Stockholm var på plats. "Alla" var säkert där men eftersom det i princip bara var att följa strömmen hittade man inte så många...
Kom hem till Piggis vid 02.00, sov några timmar och vaknade 07.00 av klockan som berättade för mig att det var dags att börja jobba. Nu är jag äntligen klar! Ska snart hoppa in i duschen eftersom vi får gäster om en halvtimme. Hej hopp!


  




Kommentarer
Postat av: mickis

UNDERBR TÅRTA de tog sin tid;) men god blev den

2008-08-10 @ 23:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0