Hemma igen.

Det har varit en fantastisk resa som avslutades med ett OS-silver, helt otroligt :D Trots en händelserik och minnesvärd tripp till Asiens tropiska klimat är det skönt att vara hemma i kylan igen. För mig är det verkligen borta bra men hemma bäst. Jag kanske är tråkig men då får jag väll vara det...

Maten var ju inge vidare, det här med ris och konstigt kött är inte riktigt min grej. Däremot har jag snappat upp det här med pinnarna, att äta med pinnar är ju riktigt roligt när man fått snits på det! Shoppingen var däremot någonting grymt, mycket, billigt och snyggt. Som tur var hade jag med mig en gigantisk resväska så jag kunde få hem alla fynd. Tyvärr var det lite övervikt på väskan men det löste sig ändå... 

För att hoppa till något helt annat så måste jag säga att jag blir lite irriterad över medias bild på RGBs prestation. Istället för att framhäva prestationen står det "räddad av milijonär" osv. Media menar att det är största delen hästens förjänst och RGBs hästägare som tillhandahåller honom fina hästar. Visst, hästen är naturligtvis grym MEN det är 98% av alla andra OS-hästar också! Det finns till och men hästar som i mitt tycke är ännu finare än Ninja MEN kom bakom RGB ändå! Framhäv istället våran fantastisk duktiga ryttare som helt och fullt förtjänar sin silvermedalj!

Nu när jag ändå är inne på hästsnacket måste jag berätta att jag ska rida breeders med Hijo i oktober, någonting att se fram emot :)

Dags för mig att åka till banken och leka lite vuxen. Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0