Ädelostutseende.

Råkade ut för en lite underlig grej igår. Efter många minuters diskuterande om vad vi skulle beställa för mat, hade i alla fall jag bestämt mig för en sallad som lät väldigt god. Jessi hade även hon fattat tyckte för Cobb-salladen så vi bestämde oss för att slå till. Men när kyparen kom och jag förklarade vad jag ville ha fick jag bara till svar:
Är du säker på det?
En kypare skulle kanske kunna uttala sig på detta vis för att verka charmig eller för att starta en konversation, men så var nog inte fallet med våran... Jag frågade då om det var något fel med just den salladen. Helt allvarligt berättade han då att den innehöll ädelost och påpekade att jag inte såg ut som en person som gillade stark ost.
Frågan är nu bara hur man ska se ut för att gilla ädelost? Och hur ser jag ut, då jag inte ser ut som en sådan som gillar ädelost?    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0