hard work work

Jag har haft en jobbig och lång dag idag. Började med att väckarklockan ringde halv 7 eftersom jag skulle befinna mig på hästryggen klockan 7. Jag var nämligen tvungen att rida Hijo innan skolan. Stackars Hijo fick springa runt i ridhuset innan frukost.... Han var väldigt duktig trots den tidiga morgontimmen, men den hästen är riktigt top notch om ni frågar mig!
Efter det stressade jag upp för att hinna duscha och äta lite innan tåget gick. Tyvärr var frukostutbudet dåligt så det blev inte så mycket på den fronten. Sen missade jag tåget oxå...
Kom till skolan strax efter 10 och gjorde tillsammans med min grupp en rapport och en powerpoint-presentation. Eftersom vi var ute i sista sekunden som vanligt blev det stressigt på slutet då vi skulle vara klara senast klockan 13, men vi hann! Någon lunch hade vi däremot inte tid med så det fick bli loka och en fralla i farten för grupp 7 idag.
Mickan smsde och tyckte synd om mig som var tvungen att sitta inne en sådan här vacker dag, hon informerade även om att hon var ute och glassade i solen (orättviiiist!)
Våran redovisning gick bra, så nu har jag bara en hemtenta kvar att lämna in för att delkursen journalister i historien ska vara avklarad = skönt!
Påvägen hem hoppade jag av i Älvsjö för att gå till Piggis och hämta lite alkohol till morgondagen. När jag kom tillbaka till stationen var tåget tio minuter försenat och när de väl rullade in på stationen var det proppfullt. För min del blev det till att stå upp hela vägen till Västerhaninge, precis det jag behövde efter en sådan här lång och jobbig dag.
Nu har jag äntligen kommit hem och är så hungrig så att jag inte är hungrig längre... Konstig känsla det där. Pappa ska förövrigt grilla ikväll, vilket betyder att jag äter hemma, finns ju inget godare än årets första grillning!!!
Nu ska jag ta ut Goosen på en promenad. See you later!

Kommentarer
Postat av: Joakim Forsberg

Vad sägs som en blogg där humor blandas med nöje, musik, sport, nyheter och en smutta allvar?

Tycker du det låter intressant så bör du såsom många andra kika in hos min blogg du med :)

Ha en trevlig helg!

2008-04-25 @ 17:55:00
URL: http://joakimforsberg.blogg.se
Postat av: tess

Hahah seriös kille den där Joakim!

Är du på jakt efter en blogg med skratt,kaos, svett och tårar är det www.friendss.blogg.se du ska besöka ;)

Ha ha va töntigt!

2008-04-25 @ 18:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0