youre beautiful


Vi ska göra en miniundersökning i skolan som handlar om språk osv.. Ämnet är valfritt men i min resposngrupp hade vi bestämmt oss för att undersöka svordomar. Jag satt på tunnelbanans gröna linje imorse i rusningstid, åkte från Farsta till Slussen, tillbaka till Farsta, tillbaka till Slussen, tillbaka till Farsta. Gissa hur många svordomar jag hörde...?
- En enda jävla skitsvordom!!
Vad kul det ska bli nästa vecka när jag ska redovisa min undersökning då tanken var att man skulle gämföra olika svordomar med åldersgrupper, kön och område... Mycket jag har att komma med lixom. Antagligen är fredag en dålig dag eftersom det är sista dagen på arbetsveckan och folk är glada osv eller så är svordomar kanske inte så modernt längre...

När jag var klar med min undersökning som inte ledde till ett skit, gick jag av i Farsta centrum. Skulle lämna in min digitalkamera eftersom alla bilder blir så mörka hela tiden. Sen tycker jag att man blir så ful på bilderna som är tagna med den. Och kommentera inte med "kort ljuger aldrig" för det är faktist så att man förfulas i min kamera. 
När jag var klar med kameran och promenerade vidare över torget kom det fram en tjej till mig. Jag fattade det inte först, gick mest i min egna lilla värld men tillslut förstod jag att hon ville prata med mig.. Hon frågade vad James Blunts genombrottslåt heter..? Det är svårt att få fram ett svar när man inte är ett dugg förberedd på en fråga från ingenstans men efter några sekunder hörde jag mig själv säga: eh, youre beautiful? Det var tydligen rätt svarat så då fick jag hans nya skiva av tjejen.. haha tackar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0